Питання-відповідь

Поширені питання щодо постачання електроенергії

Тарифи/комерційні пропозиції. З ким вести переговори з приводу вартості послуг?

Переговори з приводу вартості послуг можна вести з уповноваженими представниками оператора системи розподілу та енергопостачальника. По постачальнику з керівником ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» (графік прийому громадян директором ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ»: Кожний вівторок місяця з 15:00 до 17:00).

Чи можливо збільшити/зменшити заявлені обсяги споживання електричної енергії юридичному споживачу, яким чином?

Так, збільшення/зменшення заявлених обсягів споживання можливо за умови відповідного звернення юридичного споживача до ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» з урахуванням умов підписаної юридичним споживачем комерційної пропозиції в межах 15% заявленого обсягу споживання на розрахунковий період, до 13 числа розрахункового періоду.

До якої організації необхідно звертатись побутовому споживачу для укладення/переукладення договору?

При зміні власника побутовий споживач спочатку звертається до філій АТ «Чернігівобленерго» для укладання договору про надання послуг з розподілу електричної енергії. Після оформлення договору на розподіл електричної енергії, побутовий споживач звертається до ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» для укладання договору про постачання електроенергії з обранням відповідної комерційної пропозиції.

У рахунках на оплату за спожиту електричну енергію неправильно вказані показники лічильника електроенергії. З чим це пов’язано?

ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» здійснює нарахування за обсягами електричної енергії, які надають оператори системи розподілу, тобто АТ «Чернігівобленерго».

Кожного місяця споживачі передають показники лічильників електроенергії. Прийом даних стартує за 2 календарні дні поточного місяця, а завершується на 3-тій календарний день наступного.

У разі неотримання до 3 числа місяця, що настає за розрахунковим, показників лічильника та за умови, що лічильник електричної енергії не оснащений засобами дистанційної передачі даних, фактичний обсяг розподілу та споживання електричної енергії по Споживачу за розрахунковий місяць визначається розрахунковим шляхом значення середньодобового обсягу споживання.
 

Щоб такого не сталося, необхідно щомісяця передавати дані свого лічильника. Споживачі можуть скористатися кількома інструментами, які дозволяють передати дані, не виходячи з дому.

Якщо маєте комп’ютер:


- Сервіс «Особистий кабінет» -http://chernihivoblenergo.com.ua/personal_cabinet
- Онлайн-сервіс передачі даних без реєстрації – http://chernihivoblenergo.com.ua/regfree

Якщо маєте смартфон чи планшет:


- Чат-бот в Telegram –http://chernihivoblenergo.com.ua/in_telegram
- Чат-бот в Viber –http://chernihivoblenergo.com.ua/in_viber
- СМС-повідомлення - надсилайте смс-повідомлення (1*рахунок*показники) з Вашого мобільного за номерами 050 210 33 10 або 067 210 03 10

Якщо маєте стаціонарний телефон:


- Кол-центр –0 800 210 310 або 0462 772 901
- Автовідповідач - 0462 772 902
- Для дискових телефонів - 0462 772 903

Коли і як починає формуватися рахунок за електроенергію?

Якщо Ви передали показники в зазначені терміни, після закінчення періоду прийому даних починається їх обробка. АТ «Чернігівобленерго» обробляє дані та передає остаточні об’єми споживання кожного споживача ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ». 
З 6-го числа кожного місяця, відповідно до об’ємів споживання, починають формувати рахунки. Вже з 10-го числа споживачі можуть бачити ці рахунки і сплачувати їх в
онлайн-сервісі «Особистий кабінет». Також стартує доставка рахунків поштою.


Для уникнення відключення від енергопостачання, сплачувати за електроенергію необхідно щомісячно.

Як вирішити питання, щодо постачання електричної енергії?

У Центрах обслуговування клієнтів ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» споживачам електричної енергії постійно надають консультації з питань, які пов’язані з нарахуваннями за електроенергію, надходженням оплати, погашенням заборгованості тощо.
Втім, щоб вирішити свої проблемні питання, зовсім не обов’язково приходити до самого Центру обслуговування. Адже зараз існує низка можливостей зробити це дистанційно

Розібратись в рахунку, перевірити надходження оплати, наявність переплати/боргу, розібратись в роботі Особистого кабінету, а також з’ясувати причину відсутності квитанції за електроенергію, - всі ці питання можна вирішити декількома способами:

Дізнатись про останні новини Ви можете на сайті товариства «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ», на офіційній сторінці у Фейсбук, а також отримувати розсилку персонально на смартфон, підписавшись на Телеграм-канал електропостачальника.

Скільки часу є на оплату рахунку і як швидко надходять кошти?

Споживач повинен сплатити рахунок, за спожиту електричну енергію, протягом 10 робочих днів з моменту отримання рахунку. В такому разі, всі оплати будуть відображені правильно. Щоб не виникало непорозумінь з оплатою, варто сплачувати за послуги в повному обсязі.
При розрахунках за електроенергію варто
памятати, що кошти надходять до ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ»  від трьох, до п’яти робочих днів, в залежності від того, як були здійснені платежі (через банк чи пошту). Вихідні та святкові дні не враховуються.

Для оплати послуг споживачі можуть скористатися низкою дистанційних послуг:

❇️«Особистий кабінет» -  https://www.enera.cn.ua/uk/customer/login

❇️Мобільні додатки банків «Приват24» та «Ощад24/7»  

❇️Функція оплати без реєстрації від «ПриватБанку» 

❇️Платіжний сервіс «Portmone» 

❇️Платіжний сервіс «Ipay» 

❇️Платіжний сервіс «Easypay»

Більш детально про сервіси можна дізнатися в розділі «Оплата». 

Як і де дізнатися чи пройшла оплата за електричну енергію на рахунок ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ»?

Дізнатися чи пройшла оплата на рахунок ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» можливо у відповідному центрі обслуговування клієнтів ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ», або в Кол-центрі (тел. (0462) 94 15 00)

До кого звернутись, якщо дані в «Особистому кабінеті» не оновлюються або Вам незрозумілі нарахування?

Дані, що вказані в онлайн-сервісі «Особистий кабінет» є найбільш точними, адже це дані, що зазначені в білінговій системі компанії. Якщо Ваші оплати не оновились, або Вам не зрозумілі нарахування, Ви можете зателефонувати (0462) 654-686 або (0462) 654-667. Оператори нададуть консультацію з усіх питань.
Якщо ж у Вас виникла проблема з доступом до сторінки в «Особистому кабінеті», дзвоніть (0462) 654-629, або надішліть листа в самому онлайн-сервісі.

Якщо є заборгованість?

Якщо споживач заборгував сплату за електричну енергію більше місяця, то його помешкання може бути знеструмлено. Постачальник електроенергії надсилає попередження про відключення споживачу, поштою.


Для уникнення відключення споживач має сплатити борг. Якщо споживач не реагує на попередження, його вносять до реєстру боржників та передають оператору системи розподілу для припинення електропостачання вказаному абоненту. В свою чергу оператор системи розподілу повторно попереджає споживача про припинення електропостачання.


Якщо споживач усуне порушення (тобто сплатить борг і підтвердить це постачальнику документально до дати відключення) постачання електричної енергії не припиняється.

Кошти мають надійти на рахунок ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» до дати відключення, враховуючи роботу банківської системи від трьох до п’яти робочих днів. Або ж споживач може особисто пред’явити платіжний документ, у відділеннях центрів з обслуговування споживачів.


Щоб ввімкнути світло після відключення, споживач, згідно з Правилами роздрібного ринку електроенергії, зобов’язаний сплатити не лише заборгованість, а й вартість робіт з припинення та відновлення електропостачання.

Які документи необхідно взяти з собою для відвідування Центру обслуговування клієнтів?

 

Причина звернення до ЦОК

Документи

Укладення договору про постачання електроенергії/універсальну послугу

Переукладання договору про постачання електроенергії/універсальну послугу

Звірка рахунків

Паспорт

+

+

+

Договір з оператором системи розподілу

+

 

 

Переукладений договір з оператором системи розподілу

 

+

 

Показники лічильника на день звернення

 

 

+

Квитанції про сплату за електроенергію

 

 

+

Акт звірки розрахунків щодо оплати за електроенергію (за наявності)

 

 

+

Документи необхідні для того, щоб фахівець центру обслуговування зміг:

  • переконатися, що ви є власником особового рахунку або власник

  • рахунку доручає вам з’ясовувати питання щодо свого рахунку

  • укласти з вами договір про постачання електричної енергії/універсальну послугу

  • провести звірку розрахунків


 

Поширені питання щодо постачання природного газу

На яких підставах ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» розпочало постачання природного газу?

З метою покращення обслуговування, компанія вирішила надати споживачам та потенційним клієнтам можливість обрати єдиного постачальника, який надаватиме послуги не тільки з постачання електроенергії, а й природного газу.

ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» пройшло всі необхідні процедури для старту роботи – отримало ліцензію, уклало всі необхідні договори для купівлі природного газу на ринку.

Хто може отримувати послуги Товариства з постачання природного газу?

Укласти договір про постачання природного газу з ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» може будь-яка фізична особа, фізична особа -підприємець, або юридична особа.

Яка процедура зміни постачальника?

Правилами постачання природного газу (затверджені Постановою НКРЕКП від 30.09.2015 року № 2496) визначено процедуру зміни постачальника для побутових споживачів.

Кожен побутовий споживач має право на вільний вибір постачальника шляхом укладення з ним договору постачання природного газу відповідно до умов та положень, передбачених цими Правилами.

Постачальникам забороняється стягувати плату або вимагати будь-яку іншу фінансову компенсацію у зв'язку зі зміною постачальника.

Побутовий споживач, який має намір змінити діючого постачальника, повинен звернутись до нового постачальника із заявою-приєднанням до договору постачання природного газу.

Отримання новим постачальником заяви-приєднання до договору постачання природного газу від побутового споживача, який має намір змінити діючого постачальника, є початком процедури зміни постачальника.

Постачальник природного газу не пізніше трьох робочих днів з дня отримання від споживача заяви-приєднання до договору постачання природного газу (за умови, що у визначений термін постачальник не прийняв рішення про відмову в укладенні договору) направляє на інформаційну платформу у порядку, встановленому Кодексом газотранспортної системи, повідомлення про намір побутового споживача змінити постачальника природного газу.  Таке повідомлення направляється постачальником виключно за умови надання споживачем заяви-приєднання до договору постачання природного газу відповідно до вимог цих Правил та має містити дату отримання постачальником заяви-приєднання до договору постачання природного газу. Визначена в інформаційній платформі Оператора ГТС дата отримання постачальником заяви-приєднання від побутового споживача є датою початку процедури зміни постачальника.

Діючий постачальник на інформаційній платформі отримує повідомлення про намір його споживача укласти договір постачання природного газу з іншим постачальником. Таке повідомлення надсилається автоматично одразу після подання новим постачальником повідомлення про намір споживача змінити постачальника природного газу.

Новий постачальник природного газу розглядає подані побутовим споживачем документи та приймає рішення про укладення або відмову в укладенні договору постачання природного газу з урахуванням пункту 5 розділу ІІІ цих Правил.

У разі згоди постачальника укласти договір із побутовим споживачем постачальник здійснює заходи з реєстрації такого споживача у власному Реєстрі споживачів постачальника відповідно до вимог розділу IV Кодексу газотранспортної системи.

Постачання природного газу новим постачальником починається з дня, наступного за днем реєстрації споживача в Реєстрі споживачів постачальника.

У разі згоди постачальника укласти договір із побутовим споживачем початок постачання природного газу новим постачальником відбувається не пізніше двадцять першого дня з дня реєстрації заяви-приєднання споживача до договору постачання природного газу.

Зміна постачальника має бути завершена в термін не більше трьох тижнів з дня отримання новим постачальником заяви-приєднання до договору постачання природного газу від побутового споживача.

Після завершення процедури зміни постачальника новий постачальник протягом трьох робочих днів письмово повідомляє побутового споживача про дату, з якої здійснюється постачання природного газу новим постачальником.


 

Що знадобиться побутовому споживачу для укладення договору про постачання природного газу?

Для укладення договору постачання природного газу побутові споживачі мають надати постачальнику оригінали та копії завірені особистим підписом власника/співвласника таких документів:

  1. Заява-приєднання до умов договору постачання природного газу побутовим споживачам (оригінал).

  2. Документ, що посвідчує особу споживача (для громадян України – паспорт громадянина України, у тому числі ID-карта, або тимчасове посвідчення громадянина України; для іноземців та осіб без громадянства – національний паспорт або документ, що його замінює) (копія).

  3. Реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті, – серія та номер паспорта) (копія).

  4. Копію документа, яким визначено право власності чи користування на об'єкт споживача, завірений особистим підписом власника/користувача.

  5. Нотаріально оформлена довіреність на представника побутового споживача, уповноваженого представляти його інтереси під час процедури укладання договору на постачання природного газу (за необхідності).

  6. Копію договору розподілу природного газу, укладеного з Оператором газорозподільної мережі (рахунок попереднього постачальника з зазначенням ЕІС коду).

  7. Інформацію про фактичні обсяги за попередній рік (можна взяти в особистому кабінеті Оператора ГРМ).

*У разі відсутності лічильника бажано мати при собі довідку про склад сімї

Як укласти договір, якщо квартира/житловий будинок належить декільком власникам?

У разі коли об'єкт споживача перебуває у власності (користуванні) кількох осіб, укладається один договір з одним із співвласників (користувачів) за умови письмової згоди всіх інших співвласників (користувачів), про що робиться відмітка в договорі (відповідно до пункту 10 розділу ІІІ Правил постачання природного газу, затверджених постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2496).

Чи можна укласти договір на постачання природного газу маючи пільгу/субсидію?

Так, укласти договір на постачання природного газу з ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» маючи пільгу/субсидію – можна.

Постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 року № 373 «Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі» запроваджено новий порядок надання пільг на оплату послуг з постачання та розподілу природного газу.

Сума пільги розраховуватиметься щомісячно структурними підрозділами з питань соціального захисту населення на підставі даних Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги.

Виплата розрахованої суми пільги здійснюється:

  • у грошовій безготівковій формі (АТ “Ощадбанк” веде облік пільговиків та коштів, які надходять на рахунок для виплати пільг, в розрізі кожного пільговика. АТ “Ощадбанк” здійснює переказ коштів на рахунки виконавців комунальних послуг). Додатково ознайомитись Ви можете на офіціальному сайті АТ “Ощадбанк” за посиланням https://www.oschadbank.ua/ua/sd;

  • у грошовій готівковій формі (за заявою пільговика, поданою структурному підрозділу з питань соціального захисту населення).

Нарахування за спожитий природний газ здійснюватиметься без урахування пільгової знижки.

За інформацією стосовно питань призначення, розміру та порядку виплати пільги або субсидії рекомендуємо звертатися до структурних підрозділів з питань соціального захисту населення.


 

Як формується ціна на природний газ?

Постачання природного газу побутовим споживачам здійснюється за вільними цінами

Ціна природного газу ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» формується щомісяця відповідно до ринкових умов.

Ціна природного газу змінюється щомісяця.